بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

آیا «زندگی» پیرتر از «سیاره زمین» است؟

ریچارد گوردن و الکسی شارو در مقاله اخیر خود استدلال کرده‌اند که اگر تحول حیات از قانون مور تبعیت کند آنگاه «حیات» از ۹.۷ میلیارد سال (با دقت استاندار ۲.۵ میلیارد سال) پیش شروع شده است....

با توجه به این که زمین تنها حدود ۴.۵ میلیارد سال تشکیل شده است، «حیات» باید قدیمی‌تر از زمین باشد. این پژوهشگران فرض کرده‌اند که پیچیدگی ژنتیکی هر ۳۷۶ میلیون سال دوبرابر می‌شود. پیچیدگی ژنتیکی متناسب با تعداد ژنوم‌های فعال غیر-اضافی است. پیچیدگی ژنتیکی به صورت نمایی رشد می‌کند. بنا به دلایل صرفا تاریخی رشد ِنمایی قانون مور نامیده می‌شود.

پیچیدگی ژنتیکی پستانداران٫ ماهی‌ها و کرم‌ها و زمان پیدایش آنها معلوم است. این دانسته‌ها به مشخصات دقیق قانون مور برای گسترش حیات می‌انجامد. سپس با استفاده از قانون مور می‌توان در مورد گذشته حیات سخن گفت. با این استدلال زندگی باکتریایی حدود ۵ میلیارد سال زمان لازم دارد تا تشکیل شود. پس از تشکیل باکتری‌های اولیه همین مقدار زمان لازم است تا پیچیدگی‌های ژنتیکی‌ی امروزی تشکیل شود. این تناقض به چند صورت می‌تواند حل شود:
jhvhrdes3

۱- پیچیدگی زندگی به صورت نمایی رشد نکرده است و گسترش حیات از قانون مور تبعیت نمی‌کند. اگر این گزینه درست است باید پرسید چرا پیچیدگی حیات از قانون مور تبعیت نمی‌کند؟ چرا حیات نباید از دینامیک سیستمهای پیچیده پیروی کند؟

۲- در مراحل ابتدایی حیات٫ رشدی تورمی صورت گرفته است و پیچیدگی بسیار سریع‌تر رشد کرده است. این راه حل مانند مدل تورمی در کیهان‌شناسی است. در این جا باید پاسخ داد چه چیز باعث شده است رشدی تورمی در پیچیدگی حیات داشته باشیم و چه چیز رشد تورمی پیچیدگی حیات را متوقف کرده است؟

۳- خورشید از نسل اولین ستارگان عالم نیست. زندگی باکتریایی می‌تواند در حول و حوش ستارگان اولیه ایجاد شده باشد و سپس به اطراف خورشید و زمین مهاجرت کرده باشد. اگر این گزینه درست است باید بتوان اثراتی از حیات اولیه باقی مانده را در شهاب‌سنگ‌های بسیار قدیمی و دیگر سیارات نیز به دست آورد. این گزینه هم چنین می‌گوید اولین موجودات هوشمند در کل گیتی هستیم. یعنی پیش‌بینی‌های معادله‌ی drake برای تخمین موجودات هوشمند در گیتی را باید تصحیح کرد.

هر کدام از گزینه‌های بالا -یا احتمالا هر گزینه‌ی دیگری- به بحث‌های زیادی بین زیست‌شناسان تحولی دامن خواهد زد.

نویسنده: آقای دکتر قاسم اکسیری فرد

Read More : http://www.technologyreview.com/view/513781/moores-law-and-the-origin-of-life/http://phys.org/news/2013-04-law-life-began-earth.html%20arxiv.org/abs/1304.3381

نظرات 12 + ارسال نظر
مش ممد چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 12:35 ق.ظ

سلام حسین
چه خبر از ارشد؟
سلام بقیه ها
چه خبرا از ارشد؟
دعا گو و به یاد همه بچه های واقعا بی نظیر دانشگاه سبزوار هستم
دعاگو و به یاد منم باشین ( حداقل اونایی که هنوز یادشونه مش ممدی هم بود)
حسین راستی هر از چندگاهی به سایت دانشگاه سر میزنم
رایحه مهر تو نشریات دانشجویی کشور سوم شده!
یادت میاد چه زحمت هایی براش کشیدی
ساعت 12ونیم شب اطلاعات از فلش حذف شد وکامپیوتر هم نداشتیم و نسخه دیگه ای هم از اطلاعات نبود شب نخوابیده بودی و روز بعد ساعت 12 ظهر با نشریه آماده اومدی انجمن و ...



یادش بدجوری بخیر
کلاسام تموم شده و بیکارم تا 4 ماه نمی دونم چیکار کنم

فیزیک دان جوان جمعه 28 تیر 1392 ساعت 03:21 ب.ظ http://azarunivmoon.blogfa.com

سر بزنید خوشحال میشم

محمد جواد یحیی پور جمعه 25 مرداد 1392 ساعت 01:07 ب.ظ http://oleng.ir

سلام
دوست عزیز اگر علاقمند به تبادل لینک با " وب سایت مهندسی اپتیک و لیزر ایران " هستید، لینک ما رو در وبلاگتون قرار بدید و به ما اطلاع دهید.

وب سایت مهندسی اپتیک و لیزر ایران
oleng.ir

سارا جمعه 25 مرداد 1392 ساعت 04:01 ب.ظ http://www.happystudents.blogfa.com

سلام دوستان یه کم راهنمایی می خواستم ازتون درباره مصاحبه تربیت معلم.اخه من تو انتخاب رشته ام تربیت معلم رو زدم و تقریبا مطمنم مرحله اول رو قبولم یه کم استرس مصاحبه دارم؟چی کا ر کنم؟!!

اطلاعیه مهم سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 05:10 ب.ظ

نفر نامه را امضا کردند.147

موضوع : نحوه جذب نیرو در آموزش وپرورش
سلام علیکم
با عنایت به اینکه آموزش وپرورش یکی از ارگانهای مهم کشور است وهمه نیروهایی که در وزارت خانه ها ونهادهای دیگر مشغول به خدمتگذاری می باشند از دست پرورده ها وتربیت یافتگان آموزش وپرورش هستند،لذا شایسته است که مربیان ودبیران این وزارت خانه از بهترینها از نظر ایمانی، اخلاقی،شخصیتی ،رفتاری ، علمی و… انتخاب شوند.در این صورت شاهد تربیت نیروهای مستعد تر وشایسته تری در این وزارت خانه خواهیم بود.متاسفانه چنین به نظر می رسد گاهی اوقات جذب نیرو در آموزش وپرورش مطابق با نیازها و ویژگی های لازم برای یک معلم نبوده واز طرفی با تاسیس دانشگاه فر هنگیان قرار بر این شده است که وزارت آموزش وپرورش نیرو های مورد نیاز خود را صرفا از این دانشگاه تامین نماید، در صورتی که افراد شایسته ای وجود دارند (متولدین دهه ی شصت) که از نظر سنی شرایط لازم برای ورودبه دانشگاه مذکور را ندارند ولی شرایط لازم برای معلم شدن وتدریس بهینه را دارند.خواهشمند است در صورت امکان شرایط بوجود آید که این دسته از داوطلبان خدمت در آموزش وپرورش ، بتوانند با طی نمودن مراحل مورد نظر، به آموزش وپرورش جهت تدریس راه یابند.
با کمال تشکر
از طرف جمعی از فارغ التحصیلان
رشته های مرتبط با آموزش وپرورش


نحوه امضا کردن نامه:کافیست
نام خانوادگی ……،کارشناسی یا کارشناسی ارشد… …،فارغ التحصیل..۱۳، متولد..۱۳،استان را در بخش نظرات ادرس زیر قسمت مربوط به استخدام اموزش و پرورش بنویسید…….
www.estekhtam.com

قreza جمعه 22 شهریور 1392 ساعت 10:47 ق.ظ http://shimibahman90.loxblog.com

سلام دوست من..اومدم وبت و به نظرم خوب بود..ما از بچه های شیمی دانشگاهیم..لطفا به ما هم سر بزن وتبادل لینک کنیم

khalil چهارشنبه 27 شهریور 1392 ساعت 01:53 ب.ظ http://sabzevarmasal.blogsky.com/

سلام وبلاگ خوبی دارید خوشحال میشم وبلاگ منم لینک کنید

مینا رضوی چهارشنبه 3 مهر 1392 ساعت 12:58 ق.ظ http://www.booktolearn.com

آرشیو کتابهای فیزیک
http://www.booktolearn.com/?cat=56

تاوپلج جمعه 8 آذر 1392 ساعت 11:03 ب.ظ http://tovpelej.blogfa.com

وخ بیا،کارت دروم!

دوست پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 ساعت 11:56 ق.ظ http://www.philosophyinaction2014.ir/index.php/2014-02-03-18-38-43

http://www.philosophyinaction2014.ir/index.php/2014-02-03-18-38-43

سمانه شعبانی یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 07:51 ب.ظ http://1donyayeziba.blogfa.com

با سلام
خیلی خیلی .....زیاد دلم برا دانشگاه تنگ شده. از خیلی از دوستام اصلا خبر ندارم. اگه میشه 1 جاییو اختصاص بدین به اینکه بچه ها بیان بگن کجان .دارن چکار میکنن. یه خورده از حال و احوال هم خبردار بشیم. از صمیم قلب برای همه آرزوی موفقیت و خوشبختی دارم.

فیزیک86 دوشنبه 30 شهریور 1394 ساعت 12:39 ق.ظ

سلام اقای پزشکی خدابیامرزتت دیگه مطلب نمیزاری دلمون خوش بود هرچندوقت یه بار اینجایاد جوونیامون میکردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد