بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

دانلود مقاله کامل سفر زمان

دانلود مقاله “سفر زمان از منظر نظریه های فیزیک” بخش اول

{توجه: این مقاله دارای اشتباهاتی است. بزودی مقاله ی کامل + مقاله ی شماره ۲ به همراه آخرین نظریات و رفع مشکلات و ویراستاری برای دانلود قرار میگیره. با این حال اگه بخواهید هنوز هم میتونین مقاله رو بخونین و بعدا نسخه اصلاح شده رو بخونید}

شامل مباحث:
راه های سفر در زمان و مشکلات آن + راه حل های شخصی
نظریه نسبیت خاص
مخروط های نوری
بعد چهارم فضا-زمان
جهان های موازی
و ….

دانلود فایل PDF

قسمت دوم این مقاله هنوز منتشر نشده است به محض انتشار آدرس دانلود را میگذارم حتما دانلود کنید و مطالعه کنید

معرفی سایت های فیزیک با توضیح فارسی(بخش اول)

با سلام به دوستانی که حضورشون خیلی کم رنگ شده ولی من از رو نمی رم مینویسم حتی برایه یک نفر که از وبلاگ دیدن کنه تویه این پست لینک و پیوند سایت هایه مرتبط با فیزیک را میگذارم حتما بخوانید چون توضیحی درباره هر سایت نیز دادم امیدوارم مفید باشه براتون

ادامه مطلب ...

دیگه نگران از دست دادن وقت برای ترجمه نباشید

با سلامی دوباره باز هم اومدم با یک آموزش دیگه که امیدوارم مفید باشه   

حتما این پست را بخوانید 

تا به حال شده دنبال یک مقاله بگردید و مقاله انگلیسی باشه و کلی حالتون گرفته بشه بخاطره ترجمه کردنش و وقت گیر بودنش؟؟؟ 

من که این طور زیاد شدم اصلا شاید دوست داشته باشید از وب سایت باشگاه مورد علاقتون دیدن کنید خبرها و دیدگاهاش رو بخونید ولی انگلیسی رو خوب لاد نیستید من چاره این کار را پیدا کردم 

تو ادامه مطلب میگم چی کار کنید

ادامه مطلب ...

آموزش ساخت vpnو اتصال به اینترنت

با سلام به خدمت دوستان 

امروز اومدم به کافی نت دانشگاه تا کمی تو اینترنت بچرخم دیدم اه وصل نمیشم دست به کار شدم و بعد از این که وصل شدم گفتم آموزش وصل شدن به اینترنت رو برای شما دوستان گل هم بزارم امیدوارم این پست مورد استفاده همه شما قرار بگیره 

ادامه را حتما در ادامه مطلب بخوانید

ادامه مطلب ...

ای کاش می شد

با سلام  

اول تشکر از دوستی که نظر دادن با نام فیزیک ۸۶ ممنونم از محبت شما و امیدوارم بتونم بهتر و بهتر مطلب پست کنم و سعی من همین هست  

دوم اینکه 

واقعا اگه شما این حق انتخاب را داشتین که تویه یک کشور  به دلخواه خودتان زنگی کنید 

شما باز هم ایران رو انتخاب می کردید؟ اصلا کجا رو انتخاب میکردید؟ و اگه فلان کشور رو انتخاب میکنید برایه چی این انتخاب رو کردید؟ یک کشور خوب باید چطور باشه ؟ دوست داشتید از اول کجایی می بودید؟ به دور از تعصب لطفا جواب هایه قشنگتون رو برام بزارید منتظر شما دوستان هستم 

یادتون نره این فقط یک سوال خیالی است و ما همچین حقی را نداریم 

تمام نظر ها به صورت پست در وبلاگ میگذارم البته اگه مشکلی نداشته باشه

موفق باشید و پایدار 

توهمات مذهبی در مغز

آزمایشها نشان می دهد که نیمی از مردم بطریقی تجربیاتی شبیه تجربیات مذهبی در عمر خود داشته اند.

  • عصب شناسان نشان دادند که قسمت لب آهیانه  مغز در ایجاد حس "یگانگی با جهان" موثر است.

  • ادامه مطلب ...

    کاربرد فیزیک در ورزش

    فوتبالیستی را در نظر بگیرید که هنگام ضربه زدن به توپ فقط از عضلات دو قلوی پای خود استفاده می کند. این فوتبالیست هنگام ضربه زدن به توپ از دو عضله استفاده میکند...

    ادامه مطلب ...

    حس ششم

    از حس ششم چی میدونید؟ اگه اطلاعاتتون کامل هست نیازی به خوندن این مطلب ندارید ولی اگه مثله من چیزه زیادی ازش نمی دونید حتما این پست را بخوانید

    ادامه مطلب ...

    خنده درمانی

    این پست مخصوص ماست مخصوص مایی که خنده برامون واقعا حروم شده فقط به دست انداختن ها میخندیم این پست رو به همه دوستانم پیشنهاد میکنم بخوانید ضرر نمیکنید

    ادامه مطلب ...

    همه چیز در مورد خازن

    با سلامی دوباره در این پست سعی کردم همه چی راجع به خازن را تقریبا جمع کنم امیدوارم خوشتان بیاد برای خواند مطلب بر ادامه مطلب کلیک کنید

    ادامه مطلب ...

    مقاوت بدن انسان در برابر جریان برق

    آیا می دانید:

    مقاومت بدن کاملاً خشک در برابر جریان برق

    • متناوب حدوداهم1640
    • مستقیم حدود اهم 4250


    اگرکف دست یک فرد روى زمین و نوک انگشتان به فاز بزند :

    مقاومت نوک انگشتان تا کف دست حدود 16000 اهم و جریان غیر خطرناک براى انسان 25 میلى آمپر است.

    U=R*I=16000*0.025=400V

    شخص تا 400 ولت بدون خطر تحمل میکند.

    کف دست زمین وکف دست فاز :

    شخص تا 70 ولت بدون خطر تحمل میکند.

    آلودگى ، روغن ، رطوبت و... مقاومت بدن رادر برابر جریان برق کاهش میدهد

    دانلود کتاب از گوگل بوکز و گیگاپدیا


    1. ابتدا نرم افزار دات نت فریم ورک را نصب کنید.

    2. به این سایت رفته و برنامه GBD را دانلود و نصب نمایید.

    3. در گوگل بوکز کتاب مورد نظر را جستجو نمایید.

    4. کد کتاب را وارد نرم افزار کنید (کد کتاب در آدرس بار بین علامت = و علامت & است).

    5. بر روی دانلود کلیک کنید تا دانلود شروع شود.

    نکته: ممکن است برخی از صفحات کتاب رایگان نباشند، در این صورت فقط همان صفحات دانلود نمی شود و بقیه صفحات کتاب را می توان دانلود کرد.

    واما آموزش دانلود از کتاب از گیگاپدیا (gigapedia) و ایجاد کتابخانه با نرم افزار EndNote از آین آدرس بگیرید.(حجم :3.69 MB) توجه کنید که پسورد فایل زیپ شده : www.sociran.com است.

    کتابخانه دیجیتال

    با سلام 

    کتاب‌های کمیاب، نقشه‌ها، دست نوشته‌ها، فیلم و عکس از سراسر جهان فراهم می‌کند و در مقر یونسکو در پاریس راه‌اندازی شده است.

    این کتابخانه دیجیتالی که آثاری از چین باستان یا خوشنویسی فارسی را به رایگان گردهم آورده، سومین کتابخانه دیجیتالی بزرگ جهان پس از Google Book Search و پروژه جدید Europeana اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

    هدف از راه‌اندازی این کتابخانه که محتوایش از کتابخانه‌ها و آرشیوهای سراسر جهان جمع‌آوری شده، کاهش شکاف دیجیتالی فقیر و ثروتمند، توسعه محتوای غیرغربی در اینترنت، ترویج بهتر درک میان فرهنگ‌ها و فراهم کردن منبع آموزش جهانی است.

    سایت کتابخانه دیجیتالی جهان توسط نهاد آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل، یونسکو و 32 موسسه همکار این سازمان راه‌اندازی شده و ایده جیمز بلینگتون، کتابدار کتابخانه کنگره است.

     نشانی این کتابخانه :  http://www.wdl.org/en  است و منابع موجود در آن ، علاوه بر هفت زبان اصلی عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، پرتقالی، روسی و اسپانیایی  به زبان‌های دیگر نیز قابل دسترس است.

    دعوت دوباره

    با سلام

    بعد از روز ها باز اومدم بنویسم اول جواب تک نظر چند هفته اخیر بدم که دوست عزیز باور کنید تویه اطلاعیه اولیه وبلاگ من از همه دوستان درخواست کردم بیان و اینجا هر چی دارن بنویسند اما هیچ کس نیومد الان هم از هر کسی که دوست داره بنویسه دعوت میکنم بیاد و اینجا مطلب بنویسه و با ارسال دعوت نامه از طرف من میتونید مثل من اینجا مطلب بنویسید و با نام خودتون انتشار دهید امیدوارم این دعوت من رو پاسخ بدهید


    اما من نمی دونم چرا هرچی میخوام بیام برم سبزوار نمی رسم متاسفانه با مشکلی که برام پیش اومد تا امروز که این پست را ارسال میکنم نتونستم برم دانشگاه...


    الکترون

    الکترونذره بنیادی پایداری با بار الکتریکی منفی 1.602X10-19 کولن و جرم در حال سکون 9.109X10-31 کیلوگرم. الکترونها در همه اتمها حضور دارند و در لایه‌های خاصی به دور هسته اتم می چرخند.

    پیشنهاد میکنم این پست را بخوانید

    ادامه مطلب ...

    فیزیک

    فیزیک (در یونانی: φύσις، طبیعت و φυσικῆ، دانش طبیعت) علم مشخص کردن قوانین ریاضی حاکم بر اجزای طبیعت بر پایه مشاهدات تجربی است. یکی از کارهای اصلی این علم اندازه‌گیری کمیتهای مختلف و پیدا کردن روابط بین این اندازه‌ها است و برای همین فیزیک را علم اندازه‌گیری خوانده‌اند.

    امروزه فیزیکدان‌ها سامانه‌های بسیاری را بررسی می‌‌کنند: از ساختارهای بسیار بزرگ مانند کهکشان‌ها و خوشه‌های کهکشانی گرفته تا ذرات بی‌نهایت ریز و حتی سیستم‌های اقتصادی، زیستی و مانند آن‌ها.

    ادامه مطلب ...

    ذرات بنیادی

    جهان ، بزرگ‌ترین مجموعه ممکن است که از ذرات بنیادی شکل یافته است. این ذرات توسط نیروهای گرانشی ، الکترومغناطیسی و هسته‌ای به هم پیوند یافته‌اند. سلسله مراتب ساختمانی آن در فضا ( از هسته‌های اتم گرفته تا ابر کهکشانها) و سیر تکاملی آن (از گوی آتشین تا اشکال کنونی) توسط ویژگیهای ذرات بنیادی و برهمکنش آنها اداره می‌شود. بنابراین ، تشریح ساختمان جهان و تکامل آن بر اساس خواص و برهمکنش ذرات بنیادی صورت می‌گیرد.

    ماده جهان از ذرات بنیادی تشکیل شده است. اجسام ، بدن انسان ، ستارگان و ... سیستم‌هایی متشکل از ذرات بنیادی هستند که از نظر تعداد و نحوه جفت و جور شدن با هم تفاوت دارند. بنابراین ، وجود ذرات بنیادی باید در تمام پدیده‌های جهان ملموس باشد. فیزیک ذرات بنیادی درک عمیقتر و دید بالایی را در مورد ساختمان و تکامل اجسام منفرد مانند اتم‌ها ، مولکول‌ها ، بلورها ، صخره‌ها ، سیارات ، ستارگان ، منظومه‌های ستاره‌ای و کل جهان ارائه می‌دهد. برای همین مطالعه ذرات بنیادی برای فیزیک معاصر و بخصوص اختر فیزیک و کیهان شناسی اهمیت اساسی دارد.

    ادامه مطلب ...

    آنتروپی

    واژهٔ اِنتروپی یا آنتروپی در رشته‌های گوناگون علمی، معانی متفاوت پیدا کرده است که اساسی‌ترین آنها در زیر آورده شده‌اند.و چون ترم پیش تقریبا بیشتر با این مطلب آشنا شدم گفتم کمی ازش اینجا بگم

    ادامه مطلب ...

    اثر فوتوالکتریک

    اثر فوتوالکتریک (به انگلیسی: Photoelectric effect) یکی از بخشهای مهم فیزیک می‌باشد که در سال ۱۹۲۱ انیشتین به خاطر آن جایزه نوبل فیزیک گرفت....

    ادامه مطلب ...