بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

نانوسیم چیست؟

این مقاله درباره نانو سیم هست

حتما بخوانید جالبه...

ادامه مطلب ...

کشف سیاره جدیدی شبیه زمین

خترشناسان به تازگی سیاره ای را کشف کردند که به سیاره زمین بسیار شبیه است و نیمی از سطح آن را آب پوشانده است.... ادامه مطلب ...

۸ واقعیت از ۸ گوشه دنیا

واقعیت‌های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند. برخی از آنها باورپذیرند و برخی دیگر آن‌قدر عجیب به نظر می‌رسند که باورشان سخت است. با هم نگاهی می‌اندازیم به ۸  واقعیت جهانی که شاید خیلی از شما از آن بی‌خبر باشید...

ادامه مطلب ...

یکی شدن

دلتنگی هایم را با تو تسهیم کردن
چه زیبا خواهد بود
اگر تو را دلتنگی هایی باشد
از نوع من
دلم می خواهد احتیاجم
نیازم
درد خفه شده ی سینه ام را
همان قدر احساس کنی
که گویی احتیاج توست
نیاز توست
درد ریشه دوانده در وجود توست
کوتاه سخن
دلم می خواست
" تویی " نبودی
تو و من
 و
من و تو بودیم
 
شاید آن وقت این روح سرکش آرام می گرفت
و
جای تمام دلتنگی ها را یک چیز پر می کرد
 " بی نیازی"
نیازی از همه چیز و از همه کس
حتی از اندیشیدن
اندیشیدن به خوبی ها و عشق ها
آری حتی به عشق ها
چرا که وصل من و تو
حادثه ای خواهد آفرید
در فراسوی واژه ی عشق !


عشقتان جاویدان برگرفته شده از دفتر عشق


اخبار موزیک قسمت دوم

امروز میخوام پیشنهاد دانلود یک آلبوم موسیقی بی کلام بدم حتما ادامه مطلب را بخونید ادامه مطلب ...

قصه عشق یک مرد جوان!!!!

این مطلب رو از دست ندید اگه دوست دارید کمی بخندید و شاید اشک بریزید این مطلب را حتما بخوانید در ادامه مطلب

متاسفانه تصاویر این پست از سرور حذف شده اند و از زیبایی مطلب کاسته شده

ادامه مطلب ...

اخبار موزیک قسمت اول

اولین پست اخبار موزیک را با معرفی دو تا آلبوم قشنگ شروع می کنیم امیدوارم خوشتون بیاد در ضمن در این بخش من نظر شخصی خودم را بیان میکنم شما هم نظر خودتون رو بگید پس ادامه این مطلب را حتما بخوانید

ادامه مطلب ...

شبی اما ...

شبی در آتشِ خشمِ
خدای جاودانِ من.
خداوندانِ خواب آلودة آلوده می سوزند.
شبی در قطرهِ اشک
فرو افتاده ازچشمم
تمامِ چشمه های تشنه این دشتِ بی رؤیا
بسان چشمِ خونینم
ز قبرِ خاک می جوشند.
شبی خفاشهای شب
به قعرِ غارهای خود
ز بیمِ روز می پوسند.
شبی شب
کوچه هایش را
به پیشِ پای روزی نو
با چشمِ هزار اختر
چراغان می کند , اما
کدامین شب؟
نمی دانم
نمی دانم که تا آن شب
چندین اخترِ بی پر
به قربانگاهِ این بتهای ویرانگر
خموش وسرد
در طوفانِ تاریکی
بلا گردانِ فکرِ روز می گردند.
نمی دانم که تا آن شب
چندین چشم
در رویای بیداری
به میلِ داغِ شنهای
کویرِ خشک کابوسی حقیقی
کور می گردند.
 
نمی دانم که تا آن شب
چندین هرزة بد مست
در جامِ سرِ بلبل
ز خونِ نغمه می نوشند
هنگامی
که از تصویرِ مرگِ خود
برای لحظه ای
مغموم
یا مخمور می گردند.
نمی دانم که تا آن شب
چندین روزِ بی خورشید
چندین ماهِ بی رؤیا
چندین شامِ بی فردا
وچندین سالِ بی امید
در راه است.
نمی دانم که تا آن شب
کدامین قلعة خاموشِ بی شهزادة افسانه
زندانِ
مخوفِ دختر ماه است.
نمی دانم که تا آن شب
کدامین قطرةِ آوازهِ خوانِ چشمِ اقیانوس
حکایت گوی مرگِ جویبارِ خستة آه است.
نمی دانم نصیب من
از این راهِ بی انجامِ بی فرجام
کدامین د امِ رسوایی
کدامین چاله و چاه است.
نمی دانم
نمی دانم
به استغنای دانایان قسم
فرزانگانِ سرزمینهای نمی دانم
مرا از باتلاقِ بی کرانِ اینهمه کابوسِ بی پاسخ
به سوی ژرفنای آبی رؤیای دانایی
روان سازید.

فیزیک روشنگر جهان

این مقاله تقدیم میکنم به علاقه مندان فیزیک

حتما بخوانید(لطفا پیش داوری نکنید!!! خودتون به این مسئله پی می برید)

ادامه مطلب ...

سلام

با سلام

اول یک عذرخواهی داشته باشم این مدت که نشد به روز کنم وبلاگ به دلیل قطعی دائمی و طولانی اینترنت دانشگاه بود که بالاخره مجریان امر که خیلی هم با وجدان تشریف!!!! دارند یه نیمه گذاشتن اینترنت وصل بشه

به هر حال پوزش من را بپذیرید

دوم اینکه از امروز بخشی به وبلاگ اضافه میکنیم به اسم اخبار موزیک امیدوارم شما هم استفاده کنید و خوشتون بیاد

در پناه حق سربلند و پیروز باشید

دلتون شاد و جسمتون سالم


بادبادک جان

آغاز دهه فجر مبارک باد

این شعر زیبا تقدیم به شما که بی مربوط به دهه فجر و انقلاب نیست

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

بادبادک رفت بالا

قرقره از غصه لاغر شد!
بادبادک جان !چه می بینی از آن بالا ؟
در میان جاده ها آیا غباری هست ؟
بر فراز تخته سنگ آیا نشان از نعل اسب تک سواری هست؟
بادبادک جان ببین آیا بهاری هست؟
بادبادک جان ببین آیا 
جای پایی سبز خواهد شد؟
شب سر سفره
بغض سنگینی برایم لقمه می گیرد
باد بادک جان ببین پیک امید آیا
روی دوشش کوله باری هست؟
من دلم با خویش می گوید که آری هست

                                                                                                                                     مرحوم عمران صلاحی

نواحی فضا-زمان

وقتی در نسبیت خاص مساله فضا-زمان و در هم تنیدگی آن مطرح میگردد، ناخواسته مخروط نوری پدید می آید که البته نوع دیگری از بیان عدم جدایی فضا از زمان است... ادامه مطلب ...

جابجایی کره زمین!!!

ناسا قصد دارد کره زمین را جابجا کند!!!

دانشمندان یک روش غیرمعمول برای غلبه بر گرمای کره زمین یافته اند و آن هم این است که کره زمین را به یک مدار دور تر از خورشید یعنی یک منطقه خنک تر حرکت بدهند....

ادامه مطلب ...

مطلب جالب و خواندنی

نقش سجده در دفع امواج مغناطیسی مضر بدن

نتیجه تحقیقات یک دانشمند غیر مسلمان اروپایی :
بهترین روش برای خارج کردن امواج الکترومغناطیسی مضر بدن ، گذاشتن پیشانی بیشتر از یک بار بر روی زمین ( خاک ) است !!!!!!!

این کار شبیه اتصال ساختمان به زمین است هنگام رعد و برق !!!!
نکته جالب : بهترین حالت این کار : گذاشتن پیشانی روی خاک رو به مرکز زمین است که بر اساس اصول علمی اروپایی ثابت شده است : مرکز زمین مکه است و مرکز مکه خانه ی خدا مکه می باشد


ارسال شده توسط:س.شعبانی

عادت ما اشتباهه

با سلام

آه....روزی از خواب بیدار می شی میبینی هر چی بهش اعتقاد داشتی همه اش جز خواب و خیال نبوده و آدمای اطرافت با زور حرف همون حرفا رو می خوان باز تویه سرت بریزن اینجاست که میگم نه نه من صوفی نیستم نه نه من سفیر رومی نیستم اما چرا باید به اعتقاد تو معتقد باشم

مگه نمی گید من مختارم...برادر شاید تو داری اشتباه میکنی؟

چرا تو فکر میکنی خوب دنیا هستی؟

جوانمرد بیا دعا کنیم تا شاید او به من و تو توفیق عطا کنه

اینقدر با خیال و افکار خودمون کسی رو محکوم نکنیم

میدونی برادر من میگم ما به چیزی عادت میکنیم

و به عادتمون معتقد میشیم

و اگه کسی به عادت ما ژشت کرد میگیم راهش اشتباهه

هیچ وقت هم فکر نمیکنیم نکنه عادته ما اشتباست

بیا یکبار به خودمون نگاه کنیم

به درون خودمون برگردیم

آره از خودمون شروع کنیم از جایی که هست و میشه شروع کرد

من به خودم رسیدم


تقدیم به دایی و پسر دایی

بدونید من شما رو خیلی دوست دارم به هر چی که معتقد باشم از علاقه ام کم نمیشه

===================================================

دوستان قالب در دست طراحی هست به زودی قالب جدید ارائه میدم


میدان مغناطیسی زمین

از 400 سال پیش بشر می دانست که اگر ا هن ربا ئی را از نقطه ای بیاویزدهرکدام از دو سر ا هن ربا همواره در راستای شما ل و جنوب جغرا فیا ئی می ایستدقطبی از اهنربا که در راستای شمال جغرا فیایی است قطبN و دیگری را قطب S نا مید ند . و علت ان رفتا ر اهن ربا را وجود میدان مغنا طیسی زمین دانستند...


ادامه مطلب ...

با سلام و خسته نباشید

سلام دوستان خسته نباشید

با آرزوی اینکه امتحان ها رو به خوبی پشت سر گذاشته باشید و احولتون مثل من نباشه

خوب همونطور که قول داده بودم قالب جدید وبلاگ را طراحی کردم امیدوارم از طرحش خوشتون بیاد

لطفا نظرتون راجع به قالب جدید رو بگید

به زودی با مطلب های جالب و جدید تازه برمیگردم