بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

فیزیک کوانتم:تصور کن اگر چه تصور کردنش سخته

شما هرچه را بخواهید فقط باید تصور کنید فیزیک کوانتوم به شما می گوید که جهان بر پایه انرژی است. انرژی هرچه را که شما بخواهید برایتان می آورد البته به تصور تان نگاه میکند . مراحل این پروسه: 1- خواستن: شما در ذهن تان هر چه را بخواهید تصور کنید . دنیا در خدمت شماست !
2- فرستادن: در این مرحله شما باید منتظر باشید که دنیا برایتان بفرستد .
3- گرفتن: بیشتر مردم در این مرحله نا امید می شوند و فکر می کنند این خزعبلی بیش نیست یعنی احساس بدی دارند خوب دنیا در خدمت شما ست و بر شما نمی فرستد ولی شما باید منتظر باشید .ودریافت میکنید!
خوب این از مراحل ولی: شما وقتی احساس بدی دارید یعنی به این هدف نخواهید رسید یعنی در راه مناسب نیستید ولی اگر احساس خوبی دارید یعنی هدف در نزدیکست. نکته: شمااگر بخواهید به احساس خوب برسید باید فکر کنید که اگر آن وسیله را داشتید چکار می کردید مثلا اگر ماشین مدل بالا می خواهید فکر کنید با ماشین دارید در خیابان می روید اگر احساس خوبی داشتید یعنی آ‹ برای شما مناسب است در آخر این مقاله آیه ای از قرآن مجید می گذارم: به هر کس که بخواهد می دهیم...

یادشان بخیر

با سلام

امید وارم از مقاله ها و پست های این هفته خوشتون اومده باشه

یادش بخیر چند تا از دوستان تصمیم داشتن با من اینجا بنویسند البته 2 تا پست هم دادند اما دیگه رفتند که رفتند
البته که رفیق نیمه راه نیستند!

امیدوارم بهشون بر نخوره ولی وقت برایه همه چی دارند به جز مطلب نوشتن تویه وبلاگ واقعا بچه های فیزیک خیلی بچه های فعالی هستند!!!!

ولی واقعا یادشان بخیر

از همه دوستان التماس دعا دارم

موفق و سربلند باشید

غنی سازی اورانیوم

باور کنید خواندن این مطالب برای همه شما دوستان چه فیزیکی چه غیر فیزیکی مفیده...پس منتظر نظرهای شما هستم...


ادامه مطلب ...

چرخه سوخت هسته ای: از استخراج اورانیوم تا تولید انرژی


مقدمه: استخراج اورانیوم از معدن
اورانیوم که ماده خام اصلی مورد نیاز برای تولید انرژی در برنامه های صلح آمیز یا نظامی هسته ای است، از طریق استخراج از معادن زیرزمینی یا سر باز بدست می آید. اگر چه این عنصر بطور طبیعی در سرتاسر جهان یافت میشود اما تنها حجم کوچکی از آن بصورت متراکم در معادن موجود است....

ادامه مطلب ...

چه کسی بمب اتمی را اختراع کرد؟

واقعا چه کسی اول بمب اتمی را اختراع کرده... اگه میخواهید این رو بدونید حتما این پست رو کامل بخونید در ادامه مطلب....

ادامه مطلب ...

ساختار نیروگاه های اتمی جهان و نیز شرح مختصری درباره طرز غنی ساز

تعجب نکنید چرا دارم از انرژی هسته ایی میگذارم

مطالبی در مورد ساختار نیروگاه های اتمی جهان و نیز شرح مختصری درباره طرز غنی سازی اورانیوم و یا سنتز عنصر پلوتونیوم ...

ادامه مطلب ...

انرژی هسته ایی

استفاده اصلی از انرژی هسته‌ای، تولید انرژی الکتریسته است. این راهی ساده و کارآمد برای جوشاندن آب و ایجاد بخار برای راه‌اندازی توربین‌های مولد است. بدون راکتورهای موجود در نیروگاه‌های هسته‌ای، این نیروگاه‌ها شبیه دیگر نیروگاه‌ها زغال‌سنگی و سوختی می‌شود. انرژی هسته‌ای بهترین کاربرد برای تولید مقیاس متوسط یا بزرگی از انرژی الکتریکی به‌طور مداوم است. سوخت اینگونه ایستگاه‌ها را اوانیوم تشکیل می‌دهد...

ادامه مطلب ...

به یاد بزرگ مرد آزادگی و عشق

آن مرد عاشق بود آن بازی عشق و آن حریف خدا.دور، دور آخر بود و بازی به دستخون رسیده بود. آن مرد زمین را سبز می خواست . دل را سبز می خواست.انسان را سبز.زیرا بهشت سبز است و روح سبز و ایمان سبز...
اما سبزی را بهایی است به غایت سرخ، و بازی به غایتش رسیده بود.به غایتی سرخ.
و از این رو بود که آن مرد، سرخ را برگزید.که عشق سرخ است و آتش سرخ و عصیان سرخ .و از میان تمامی سرخان ، خون را برگزید.نه این خون رام آرام سر به زیر فروتن را ، آن خون عاصی عاشق را .آن خون که فواره است و فریاد.او خون خویش را برگزید که بازی سخت سرخ و سخت خونین بود.
ترکش کنید و تنهایش بگذارید که شما را یارای یاری او نیست.این بازی آخر است و نه جوشن به کار می آید و نه نیزه و نه شمشیر و نه سپر.دیگر نه طمع بهشت و نه ترس دوزخ و نه هول رستاخیز.بروید و بردارید و بگریزید.
دیگر پیراهنتان پاره نخواهد شد،تنتان ، پاره پاره خواهد شد.کیست؟
کیست که با تن پاره پاره بماند؟ دیگر غنیمتی نصیبتان نخواهد شد،قلب شرحه شرحه تان ،غنیمت دیگران خواهد شد.کیست؟ کیست که با قلب شرحه شرحه بماند؟
این عزیمت را دیگر بازگشتی نیست، زیرا که آن یار، گلو را بریده دوست دارد و سر را بر نیزه و خون را پاشیده بر آسمان.کیست؟ کیست که با گلوی بریده و خون پاشیده بر آسمان، بماند؟
وقتی بنده اید و او مالک، بازی این همه سخت نیست.
وقتی عابدید و او معبود، بازی این همه سخت نیست.
اما آن زمان که عاشقید و او معشوق، یا آن هنگامه که او عاشق است و شما معشوق، بازی این چنین سخت است و این چنین سرخ و این چنین خونین. و بازی عاشقی را نخواهید برد، جز به بهای خون خویش.
آن مرد حسین بود و آن بازی کربلا وآن یار، خدا.  
 
عرفان نظر آهاری

من هم پیرو حق شدم...

روزی روزگاری من بودم و کلی توهم کلی حس کمال کلی..

اما شاید تلنگری بود او که باید می بود...

او که آمد و ای کاش زودتر می آمد...

حقیقت را می دیدم و افسوس چه بی توجه از کنارش می گذشتم

حقیقت را می دیدم و افسوس که با چشمان بسته و پر از تعصبم به آن نور نگاه می کردم

و افسوس...

و هم چنان غرق آن بودم..

به قول مولانا در روز بر انکار آفتاب بودم

در حالی که نور در چشمانم جا میگرفت

وجودش را انکار کردم افسوس و افسوس...
اما آن تلنگر او که کاش زودتر می امد...

چشمان را باز کرد

شستم چشمانم را با آب پاک حقیقت

شستم خودم را از تعصب

از روح بسته

و اکنون که به ماه آن بزرگ نزدیک است

من گویا گم شده ام را یافتم

گویا دیدم که او و راهش حق اند

می خواهم امروز نمازم را با وجودم و روحم بخوانم

و او را که همه از او هستند شکر کنم

و پیشانیم را بر خاکی گذارم

که بوی خون پاک خوب او را می دهد

و بگویم خدایا شکرت

که من را هم

پیرو کردی

آری من هم پیرو حق شدم...

حفره سیاه (سیاهچاله) چیست؟

یکی از شگفتی های فضا وجود حفره های سیاه در آن است. مکان هایی که در اثر جاذبه بی نهایت حتی نور از آن قابل گریز نیست و هر چه در آن وارد شود دیگر خارج نخواهد شد. به این حفره ها در دانش نجوم سیاه چال های فضایی گفته می شود که در این مقاله به آن می پردازیم...

ادامه مطلب ...

دریچه

 ما چون دو دریچه ، رو به روی هم
 آگاه ز هر بگو مگوی هم
هر روز سلام و پرسش و خنده
 هر روز قرار روز اینده
 عمر اینه ی بهشت ، اما ... آه
 بیش از شب و روز ِ تیر و دی کوتاه
 اکنون دل من شکسته و خسته ست
 زیرا یکی از دریچه ها بسته ست
 نه مهر فسون ، نه ماه جادو کرد
 نفرین به سفر ، که هر چه کرد او کرد


مرحوم استاد اخوان ثالث

گریه و ...


آخرین شب گرم رفتن دیدمش
لحظه های واپسین دیدار بود
او به رفتن بود و من در اضطراب
دیده‌ام گریان، دلم بیمار بود
گفتمش: از گریه لبریزم مرو!
گفت: جانا! ناگزیرم، ناگزیر
گفتم: او را لحظه‌ای دیگر بمان
گفت: می‌خواهم، ولی دیر است دیر!
در نگاهش خیره ماندم، بی امید
سر نهادم غمزده بر دوش او
بوسه‌های گریه آلودم نشست
بر رخ و برلاله‌های گوش او
ناگهان آهی کشید و گفت: وای!
زندگی زیباست گاهی، گاه زشت
گریه را بس کن، مرا آتش نزن
ناگزیرم از قبول سر نوشت
شعله زد در من، چو دیدم موج اشک
برق زد در مستی چشمان او
اشک بی طاقت در آن هنگامه ریخت
قطره قطره از سر مژگان او
از سخن ماندیم و با رمز نگاه
گفت: می دانم جدایی زود یود
با نگاه آخرینش بین ما
های های گریه بدرود بود ...

مهدی سهیلی

تو راست می گفتی من احمقم

تو راست می‌گفتی!، احمقم .
احمقانه خوشبینم !
واقعا کلمه‌ایی فراتر از احمق
مرا باید صدا کند !
مرا باید صدا بزند ...

بیهوده به راه ادامه می‌دهم
بیهوده‌ی، بیهوده
هی تکرار می‌کنم
با تو !
سلام - خداحافظ
سلام - خداحافظ
هی، هی، هی تکرار می‌کنم
و احمقانه خوش‌بینم ...

با تو کاخ می‌سازم
با تو ...
با تو به رویا می‌روم
با تو می‌رقصم
با تو می‌دوم
با تو می‌پیچم
به دور تو و به دور خودم
با تو می‌میرم ...
***
کنار دستیم
با چشماش صِدام می‌کند
با دست اشاره می‌کند:
هی عمو کجایی

احمقانه خوش‌بینم ! ..

نگاهی به جدیدترین طرح تولید انرژی در قرن بیست و یکم

امروز سوخت و انرژی در دنیا به چند دسته کلی تقسیم می شوند. سوخت های فسیلی و سوخت های غیرفسیلی و انرژی های تجدید پذیر و غیرقابل تجدید...

ادامه مطلب ...

سیستم پیش رانش ضد گرانشی

بر مبنای یک تحقیق جدید دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که می توان از رانش یک جرم که در میان فضا سرعت می گیرد برای شتاب دادن سریع به فضاپیماهای بزرگ استفاده کرد در حالیکه نیروهای کشندی داخلی که می توانند محموله را از هم بپاشند را کاهش داد...

ادامه مطلب ...

عید تا عید مبارک

با سلام به همه دوستان و همراهان وبلاگ عید سعید قربان که گذشت رو با تاخیر بهتون تبریک میگیم و پیشاپیش عید غدیر خم را نیز تیریک عرض میکنیم امیدوارم لحظات خوب و خوشی در انتظار همه شما خوبان باشه انشاالله

این روزا باور کنید حسی برای نوشتن ندارم واشه همینه که دیر اومدم تا آپدیت کنم

از همه دوستان التماس دعا دارم تا گره کار ما باز بشه تویه این روزایه عزیز ما رو فراموش نکنید

موفق و دل شاد باشید