بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

آب فلزنما

آب چه وقت خاصیت فلزی یا همان رسانایی به خود می گیرد؟....

برای دانستن این مطلب ادامه مطلب را بخوانید...

آب چه وقت خاصیت فلزی یا همان رسانایی به خود می گیرید؟ خب اصطلاحا به این آب ؛ آب فلزنما (METALLIC WATER) گفته می شود. این امر زمانی اتفاق می افتد که آب تحت فشار و دمایی خاص قرار بگیرد ؛ همانند شرایطی که در سیارات غول آسایی همچون نپتون و ژوپیتر وجود دارد. یخ در زمین به اشکال مختلف یافت می شود: * یخ معمولی 6 وجهی ( همچون کریستال یخ یا برفک ها) * یخ چهار وجهی ( که بندرت دیده شده و غالبا بصورت ذرات ریز در اتمسفر یافت می شود) * و انواع دیگر که بسته به دما و فشار دارند.

اما مطالعات تئوریک جدید در آزمایشگاه ملی ساندیا (Sandia National Lab) نشان داده که در شرایط دمایی 4000 درجه کلوین و فشار 100 گیگا پاسکال ؛ آب می تواند خاصیت الکتریکی بخود بگیرد. این پیش بینی متعادل تری است نسبت به آنچه که تاکنون تصور می شد ( دمای 7000 درجه کلوین و فشار 250 گیگا پاسکال) .

خب به شکل بالا توجه نمایید. این شکل نمایی است از قواعد اولیه شبیه سازی که نمایانگر آشقتگی در ساختار آب فلزنما است. گوی های قرمز رنگ ،اتمهای هیدروژن اند ؛ در صورتیکه گوی های سفید اتمهای اکسیژن. چگالی الکترونی مربوط به بخشی از حالت الکترونی اشغال شده که مسئول رسانایی است بصورت طلایی قابل رویت است. منابع : Physics News 790, August 30, 2006 Physics News Graphics
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد