بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

دانشمندان موفق به تولید نانوسیم با قابلیت تبدیل نور به برق شده‌ا

؛؛؛؛با سلام این پست رو دارم تو سفر انجام میدم اومدم قشم جایه همتون خالی کناره دریا 

و گرمایه نابش واقعا با حاله شبا میریم با دوستام ماهیگیری خیلی باحاله خوش و تن درست باشید در پناه حق؛؛؛؛ 

 

 

دانشمندان ژاپنی موفق به تولید نانوسیمهایی با قابلیت تبدیل نور به انرژی الکتریکی شده‌اند.
 این سیم ها تنها ‪ ۱۶‬نانومتر ضخامت دارند و طول آنها نیز به چندین میکرومتر.... 

ادامه در ادامه مطلب

دانشمندان ژاپنی موفق به تولید نانوسیمهایی با قابلیت تبدیل نور به انرژی الکتریکی شده‌اند.

 این سیم ها تنها ‪ ۱۶‬نانومتر ضخامت دارند و طول آنها نیز به چندین میکرومتر می‌رسد. (هر نانومتر برابر با یک میلیاردیوم متر و هر میکرومتر برابر با یک میلیونیوم متر است) سیم های جدید مشابه نیمه‌هادی‌هایی عمل می‌کنند که در صفحات خورشیدی وظیفه تبدیل نور به برق را بر عهده دارند با این تفاوت که این نانوسیم ها در ابعاد بسیار ریزتری ساخته می‌شوند.

به گفته "تاکانوری فوکوشیتا" از دانشگاه "توکیو" و محقق حاضر در این مطالعه، نانوسیم های جدید نخستین نمونه تجهیزات نانومتری تبدیل نور به برق هستند.

محققان این دانشگاه برای تولید نانوسیم های جدید، ترکیبی از مواد "هگزابنزوکورونین"(‪ ،(HBC‬کربن و "ترینیتروفلورنون"(‪ (TNF‬ایجاد کرده و این ترکیب را درون محلولی از "تتراهیدروفوران" قرار دادند و در نهایت گاز متان به درون این محلول دمیدند که این گاز سبب می‌شود ترکیب یاد شده درون محلول به شکل کابلهای توخالی درآید.

با این روش کابل های توخالی بسیار ریزی ایجاد می‌شود که لایه درونی دیواره آنها از جنس "اچ‌بی‌سی" و لایه بیرونی آن از جنس "تی‌ان‌اف" است.

هنگامی که فتون های نور بدین سیم ها برخورد می‌کند، الکترون ها از لایه درونی سیم کنده شده و به لایه بیرونی پرتاب می‌شوند و در جای آنها یک حفره با بار الکتریکی مثبت ایجاد می‌شود که این اختلاف بار سبب بوجود آمدن جریان الکتریکی می‌شود.

در حال حاضر برق تولید شده در در این نانوسیم ها در لایه "تی‌ان‌اف" بیرونی به درستی جریان نمی‌یابد و همین علت نمونه‌های اولیه برای تبدیل انرژی نور خورشید به انرژی برق کارایی کافی ندارند و محققان ژاپنی در پی برطرف کردن این مشکل هستند.

دانشمندان معتقدند زمانی که نانوسیم های جدید تکمیل شوند، می‌توان به طور مثال آنها را در روبات های بسیار ریز جای داد و از آنها برای تامین انرژی برق مورد نیاز آنها استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد