بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

خواندنی های جالب

این پست رو بخونید چند تا مطلب خواندنی قشنگ براتون گذاشتم تو فصل امتحانا بخونید خوبه .....


رکورد تماشای فیلم

دو شهروند کانادایی و آلمانی با دیدن 57 فیلم در 123 ساعت، رکورد شکستند. هشت نفر از کشورهای مختلف در یک مکان ویژه جمع شدند تا با تماشای بدون وقفه فیلم، نام خود را پرآوازه کنند.

در این مسابقه بیشتر افراد خسته شدند و کنار کشیدند، اما سرانجام «سورش جواشیم» از کانادا و «کلودیا واورا» از آلمان با تماشای 57 فیلم در 123 ساعت نام خود را به کتاب رکوردهای «گینس» ثبت کردند و به شهرت جهانی رسیدند.

 

کمبود صفر!

میزان بدهی های دولت آمریکا به قدری بالا رفته که تابلوی شمارشگر قروض ملی این کشور که در نیویورک نصب شده، فضای کافی برای ثبت رقم جدید ندارد. این شمارشگر، میزان بدهی کشور آمریکا را ثبت کرده و نمایش می‌دهد، اما ماه گذشته که میزان این بدهی از مرز 10 تریلیون دلار گذشت، این تابلو دیگر قادر نبود تمام ارقام را نشان دهد. این تابلو در سال 1989 نصب شد تا وام 7/2 تریلیون دلاری آن زمان این کشور را نشان دهد. صاحبان این شمارشگر می‌گویند؛ دو صفر دیگر به صفحه آن اضافه خواهند کرد که بتوانند رقم هزار تریلیون را ثبت کند

 

فضانوردی عرب‌ها

شرکت تبلیغاتى «ویرژن مالاتیک» که در زمینه سفرهای فضایی کار می کند اعلام کرد؛ «شمارى از شهروندان عربستان سعودى در انتظار سفر به کهکشان نوبت گرفته‌‌اند» مسوول تبلغیات «ویرژن مالاتیک» می‌گوید: در میان علاقه‌مندان به فضاگردى با بلیت‌های 200 هزار دلاری، سعودى‌ها تعداد بیشتری را تشکیل می‌دهند. بعد از آنان هم به ترتیب، اتباع امارات متحده عربی و کویت بیشترین علاقه‌مندی را برای سفر به فضا از خود نشان داده‌اند.

 

بیماری عجیب

سرازیر شدن غیر عادی خون از چشم و پوست بدن دختر هندی، پزشکان این کشور را شگفت‌زده کرده است. «کوینکل دوودی» 13ساله درجولای 2007 ناگهان خونریزی کرد و پدر و مادرش وی را به درمانگاه بردند. تشخیص مقدماتی پزشک ، زخم معده بود اما چند روز بعد از منافذ پوست سر، چشم و کف پاهای «کوینکل» نیز بدون هیچ برش یا خارشی خون جوشید! گروهی از پزشکان هندی معتقدند؛ «کوینکل» به نوعی اختلال پلاکت‌های خونی مبتلاست، اما پزشکان تاکنون راهی برای درمان این مشکل نیافته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد