بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

۸ واقعیت از ۸ گوشه دنیا

واقعیت‌های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند. برخی از آنها باورپذیرند و برخی دیگر آن‌قدر عجیب به نظر می‌رسند که باورشان سخت است. با هم نگاهی می‌اندازیم به ۸  واقعیت جهانی که شاید خیلی از شما از آن بی‌خبر باشید...

۱در هند گاوها مقدساند


در فرهنگ هندیها، گاو حیوان مقدسی است. وقتی یک گاو تصمیم میگیرد دقیقا وسط یک جاده استراحت کند، هیچکس او را از سر جایش بلند نمیکند؛ بلکه رانندگان مسیر خودشان را عوض میکنند. هندوها میگویند انسان حق استثمار گاو را ندارد و مصرف گوشت، شیر، چرم یا حتی کار کشیدن از گاو ممنوع است. حتی زمانی که گاو پیر میشود، باز هم آنها باید به او غذا بدهند و احترام َگذارند و او را آزاد کنند تا در دشت و دمن بچرخد.

 

2 چینی‌ها سگ می‌خورند


شاید شما هم شنیده باشید که میگویند چینیها علاقه شدیدی به گوشت سگ دارند. این موضوع برای مردم بسیاری از کشورها به ویژه آنهایی که سگ را بهترین دوست انسان میدانند، غیرقابل باور است و معتقدند این حرفها دروغ یا خرافه است اما باور باید کرد که چینیها گوشت سگ میخورند. با آنکه مقامات پکن در آخرین دوره از بازیهای المپیک سرو گوشت سگ را در رستورانها ممنوع اعلام کردند باز هم این غذای محبوب از منوی غذاها محو نشد. نزدیک به 7 هزار سال است که چینیها سگ شکار کرده و گوشت آن را میخورند. البته در حال حاضر نسبت به چند هزار سال گذشته به نظر میرسد چینیها مهربانتر شده و به دوستی با این حیوان علاقهپیدا کردهاند.

 

3 مردان مکزیکیاستراحت را به هر چیزی ترجیح میدهند


می‌گویند مردهای مکزیکی عاشق لم دادن در سایه و استراحت‌های طولانی‌مدت هستند و چندان به دنبال کار و تامین معاش نمی‌روند. این حرف تا حدی صحیح است. البته 22 میلیون جمعیت مکزیک هم مانند مردم تمام کشورها به دنبال کار می‌روند و داستان به جایی برمی‌گردد که مردم مکزیک را با همسایه قدرتمند شمالی یعنی آمریکا مقایسه می‌کنند.

 

4 بسیاری از کانادایی‌ها در زمستان‌ به زیرزمین‌ کوچ می‌کنند


می‌گویند زمستان که فرا می‌رسد، کانادایی‌ها به شهرهای زیرزمین نقل‌مکان می‌کنند. تعجب نکنید. این موضوع حقیقت دارد. در مونترال دمای هوا در زمستان گاهی به 30 درجه زیرصفر می‌رسد. در کانادا تونل زیرزمینی 32 کیلومتری وجود دارد که به مراکز تجاری، مترو، سینما، برخی مغازه‌ها، موزه و... متصل است و به ساکنان اجازه می‌دهد با وجود برف و سرمای شدید به زندگی روزانه خود ادامه دهند.

 

5 مردم اسکاندیناوی عاشق سونا هستند


این یک افسانه نیست. در فنلاند برای 5 میلیون سکنه حدود دو میلیون سونا وجود دارد و تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند.

اسکاندیناوی در منطقه‌ای سردسیر بین اروپا و روسیه قرار دارد و نزدیک به 2 هزار سال است که سونا در آن از جمله مهم‌ترین مکان‌های اجتماعی بوده است. حتی برخی مشاوره‌ها و سخنرانی‌های سیاسی و اقتصادی در آن انجام می‌گیرد.

 

6 انگلیسی‌ها اصلا خوش‌خوراک نیستند


میگویند انگلیسیها آشپزهای خوبی ندارند و نمیتوانند غذاهای خوشمزه تهیه کنند. به همین دلیل از آشپزهای فرانسوی کمک میگیرند. درواقع باید گفت انگلیسیها علاقه زیادی به خوردن غذاهای ساده و متنوع دارند و برخلاف مردم بسیاری از کشورها که با ترکیب موادغذایی مانند گوشت و سیبزمینی و غلات کنار هم غذاهای خوشمزه تهیه میکنند، آنها هر یک را جداگانه میخورند.

 

7 ایتالیاییها در قهوه درست کردن، نظیر ندارند


در واقع باید گفت دلیل خوش‌مزه بودن قهوه ایتالیا نوع متفاوت تهیه آن است. ایتالیایی‌ها قهوه را غلیظ درست می‌کنند و قهوه‌خورهای حرفه‌ای گمان می‌کنند این قهوه خوش‌مزه‌ترین قهوه در دنیاست، در صورتی که برای قهوه‌خورهای تازه‌کار این موضوع صحت ندارد. تصور اشتباه دوم که رایج شده این است که می‌گویند ایتالیایی‌ها قهوه‌خورترین مردم دنیا هستند، در حالی که ایتالیا در جایگاهی پس از سوئد، نروژ و لهستان قرار دارد.

 

8 سوییسی‌ها تمیزترین مردم دنیا هستند


وقتی وارد سوییس میشوید، در هر گوشه میتوانید یک سطل آشغال ببینید، حتی یک تکه کاغذ هم روی زمین دیده نمیشود. همه ساختمانها برق میزند. باور نمیکنید، حق دارید. در واقع سوییسیها به زندگی تمیز و مرتب اهمیت میدهند و به دلیل قوانینی که در کشور وضع شده و اکثر ساکنان به آن احترام میگذارند، کشور آنها بسیار تمیز است و مردم برای حفاظت از محیط ارزش زیادی قایلاند. کافی است یک تکه کاغذ تصادفی از دستتان روی زمین بیفتد، آن وقت کسی هست که دوستانه به شما تذکر دهد

.

منبع Linernaute


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد