بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

شیوه ای برای عبور دادن نور ازاجسام کدر

انشمندان موفق به ابداع شیوه ای شده اند که می تواند با عبور دادن نور از میان اجسام کدر، آنها را به اجسامی شفاف تبدیل کرده و امکان مشاهده فضای پشت لایه های کدر را فراهم آورد....

موادی مانند کاغذ، رنگ و نسوج زیستی موادی کدر و غیر شفاف به شمار می روند زیرا نوری که از میان آنها عبور می کند به شیوه های مختلف و پیچیده شکسته می شود آزمایشی جدید که توسط محققان موسسه آموزش عالی فیزیک و شیمی صنعتی پاریس صورت گرفته است نشان می دهد امکان متمرکز کردن نور در میان مواد کدر و مشاهده اجسام پنهان شده در پس این مواد وجود دارد.

دانشمندان برای اجرای این آزمایش ابتدا نور را در میان لایه ای از اکسید زینک، ماده ای رایج در تولید رنگ سفید، فشرده ساخته و با مطالعه نحوه تغییرات پرتوهای نوری در حین مواجه شدن با ماده توانستند مدل عددی به نام "ماتریس عبوری" را به وجود آورند این مدل از 65 هزار عدد برخوردار است که شیوه های تاثیر لایه اکسید زینک بر روی نور را توضیح می دهند با استفاده از این اعداد محققان توانستند پرتوی از نور را به گونه ای بر روی لایه اکسید زینک متمرکز سازند که از لایه عبور کرده و در پشت لایه تابیده شود.

با استفاده از این ماتریس محققان قادر خواهند بود پرتوهای نوری را به صورت متناوب بر روی لایه کدر تابش داده و تصویری از جسمی که در پس این لایه قرار گرفته است را مشاهده کنند در واقع این آزمایش نشان می دهد یک جسم کدر می تواند عملکردی مشابه عنصری با کیفیت بالای نوری داشته باشد.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، این آزمایش علاوه بر ایجاد امکان مشاهده از میان موادی مانند کاغذ یا رنگ، امکان مشاهده ساده تر داخل سلولها را نیز فراهم آورده و نشان می دهد در سطح سلولی که امکان ساخت لنزهای نوری شفاف در آن وجود ندارد، می توان از ریز مواد کدر به عنوان عوامل نوری برای مشاهده ریز ساختارها استفاده کرد.



منبع:

http://forum.p30world.com/showthread.php?t=426989
نظرات 5 + ارسال نظر
جواد باعدی دوشنبه 8 شهریور 1389 ساعت 12:06 ق.ظ

ببین برادر دیگه نمیخوام مطلبی در مورد اپتیک از طرف شما تو این سایت ببینم این ـ اینم نشون

همدم سه‌شنبه 9 شهریور 1389 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام حسین جان خسته نباشی
آخه طفلکی چقدر استادا واست خط و نشون میکشن

وحید مختاری سه‌شنبه 9 شهریور 1389 ساعت 06:12 ب.ظ http://www.sttu-ac-bargh.mihanblog.com

با سلام
وبلاگ الکترونیک دانشجویان سبزوار در نظر دارد با وبلاگ شما تبادل لینک انجام دهد.در صورت تمایل وبلاگ ما را با نام وبلاگ تخصصی برق سبزوار لینک کنید سپس در قسمت نظرات وبلاگ ما به ما خبر دهید تا وبلاگتان را با نام دلخواه خودتان در وبلاگمان لینک کنیم...
با تشکر
وحید مختاری
مدیر وبلاگ الکترونیک سبزوار

[ بدون نام ] جمعه 12 شهریور 1389 ساعت 11:31 ب.ظ

طاعاتتون مقبول درگاه حق آقای پزشکی

کاشمری پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 02:28 ق.ظ

پزشکی تو نفرت انگیزترین ودوستداشتنی ترین ادمی هستی که تا حالا دیدم
دوستت دارم و ازت متنفرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد