بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

تلفن های لازم

 

حتماً خبر دارید که با گرفتن بعضی از شماره تلفنها، میتوانید مشاوره خانوادگی بگیرید، درخواست تاکسی کنید یا قبضهایتان را پرداخت کنید. اما بعید است بدانید که این همه شماره برای رفع مشکلات دیگر نیز در اختیار شما هستند

 

 

148

اینروزها مشاوران به ازای یک ربع ساعت که با شما حرف میزنند، قیمت سرسامآوری طلب میکنند. اگر فقط یک راهنمایی کوچک میخواهید و نمیخواهید زیاد هزینه کنید، میتوانید به 148 زنگی بزنید. این یک مرکز مشاوره معتبر است.

با این تفاوت که برای استفاده از آن میتوانید توی خانهتان بنشینید و بدون این که لازم باشد توی چشم مشاورتان نگاه کنید، کمک بگیرید. اصلاً مهم نیست که مشاورهتان چقدر طول میکشد. مشاورها هر قدر که بخواهید، به رایگان برایتان وقت میگذارند. بعد هم کدشان را به شما میدهند تا بتوانید کارتان را پیگیری کنید.

اگر خدای نکرده مشکلتان حاد بود، همین مشاورها شما را به یک پزشک معرفی میکنند. به هر حال هیچ چیز جای صحبتکردن حضوری را نمیگیرد.

اگر برای اولین بار به مرکز مشاوره زنگی میزنید و مشاور خاصی را در نظر ندارید، خودشان شما را به یک مشاور وصل میکنند.

9092301202

برای سرگرم کردن بچه کوچولویتان مشکل دارید؟ برای خواباندنش هم همینطور؟ اگر فرزندتان دائم غر میزند که برایش قصه بگویید و شما هم چندین بار همه کتابهایش را برایش خواندهاید و چیز دیگری هم از قصههای مادر بزرگتان یادتان نمانده تا برایش بگویید، این تلفن حسابی به کمکتان میآید.

این شماره قصهگوی زنگوله است. همان موقع که شماره را میگیرید، یک صدای بچگانه سیستم را به شما معرفی میکند و بعد از خواندن یک شعر کوچولو از شما میخواهد که برای انتخاب داستان عدد 1 و برای شعر عدد 2 را شمارهگیری کنید. بعد از آن میتوانید با وارد کردن یک شماره شانسی و زدن دکمه ستاره، به یکی از شعرها یا قصهها گوش کنید.

هر تماس برایتان 200 تومان خرج بر میدارد به جایش حدود 10 دقیقه سر بچهتان را گرم میکند. چون همه بچهها عاشق تلفناند، میتوانید مطمئن باشید که بچه تا آخرش را هم گوش میکند. تازه هیجانانگیزترین بخش ماجرا این است که کسی برای بچه شما قصه میگوید که زمانی برای خودتان میگفته. آن خانم با صدای مهربان برنامه (شب بخیر کوچولو) که یادتان هست؟

1818

این شماره به اندازه کافی معروف هست. تیزر تبلیغاتیاش را که به یاد دارید؟ خانم قبض تلفن را پرداخت کرده و میگوید: (1818 نیازی به قبض نداره). همین که بتوانید بدون ایستادن و وقت تلفکردن در صف بانک، از خانه خودتان و در حالتی که روی کاناپه دراز کشیدهاید قبض تلفنتان را بپردازید، خودش کلی غنیمت است..

اما 1818 فقط به درد همین کار نمیخورد. این شماره در واقع شماره سامانه خدمات الکترونیکی شرکت مخابرات استان تهران است. وقتی تماس میگیرید، اول از شما میخواهد شماره را وارد کنید.. بعد بدهیتان را میگوید. برای پرداخت باید شماره عابر بانکتان را بدهید. نگران نباشید، آنها هم یک شماره قبض به شما میدهند تا اگر مشکلی پیش آمد، دستتان به جایی بند باشد.

از 1818 میتوانید خدمات دیگری مثل صورت حسابهای قبلی و دریافت ریز مکالمات را هم بگیرید. یادتان باشد که فقط وقتی از تلفن خودتان زنگ زده باشید میتوانید از این خدمات استفاده کنید.

88612121

این شماره تلفن امداد خودرو است. الان دیگر ماشینهای امداد خودرو آنقدر در شهر پراکندهاند که حتماً روزی یکی دو بار با آنها برخورد میکنید. اگر ماشینتان توی راه خراب شد، به جای اینکه بغض کنید یا با گردن کج گوشه خیابان بایستید تا یکی دلش بسوزد و نگه دارد، میتوانید به این شماره زنگ بزنید تا یک مکانیک کاربلد به کمکتان بیاید.

امداد خودرو در همه ایران خدمات میدهد. حتی اگر در یک روستای دورافتاده هستید، حداقل روی مشاوره تلقنیشان میتوانید حساب کنید. حواستان باشد وقتی به امداد خودرو زنگ بزنید که پول توی جیبتان باشد.

192

اگر روز خیلی شلوغی دارید و میخواهید برنامههایتان را طوری تنظیم کنید که خدای نکرده نمازهایتان قضا نشود، میتوانید از این تلفن استفاده کنید.

همه اوقات شرعی را تا 24 ساعت آینده به شما اعلام میکند. همه اوقات شرعی یعنی حتی ساعت نیمه شب شرعی را. اگر هم نمیدانید امروز چندم یا چند شنبه است، یا تاریخ میلادی یا قمری را نمیدانید هم، این تلفن به شما کمک میکند.

133

133را حتماً میشناسید این شماره به درد وقتهایی میخورد که این آژانسهای دم دستی جواب نمیدهند. مثلاً شب عید یا روزهای برفی. 133 یک سری تاکسی دارد که در سطح شهر تردد میکنند. وقتی با 133 تماس میگیرید، اپراتور نزدیکترین تاکسی بیکار به منزل شما را میفرستد دنبالتان. لازم هم نیست آدرس بدهید. اگر قبلاً حتی یکبار ازشان ماشین گرفته باشید، شماره تلفنتان را با آدرس ذخیره کردهاند.

وقتی هم میرسند، تماس میگیرند تا بروید دم در. البته اگر عجله دارید، کلاً بیخیالش شوید. هیچ وقت نمیشود روی زود رسیدنشان حساب کرد. البته تهران کلی تاکسی بیسیم دیگر هم دارد. مثلاً تاکسی بیسیم بانوان با شماره تفلن 1821، 20102020 یا تاکسی تلفنی آریا با شماره 1814. همه آنها قبضشان را با تاکسیمتر حساب میکنند، پس خیالتان از هزینه راحت باشد. بهتر است هر کدام از آنها را امتحان کنید ببینید کدامشان بیشتر به کار شما میآیند.

191

اگر خدای نکرده خیلی فوری احتیاج به داروخانه پیدا کردید و به خاطر این که هول شدهاید مغزتان قفل کرد و هیچی یادتان نیامد، این تلفن حسابی به دردتان میخورد. 191 با پرسیدن منطقهای که در آن هستید، برایتان اسم و آدرس همه داروخانههای نزدیک را میخواند.

119

یک صدا که استرس از آن میبارد به شما ساعت را اعلام میکند! آن هم دوبار پشت سر هم. خوراک وقتهایی است که در خانه تنها هستید، یک فیلم ترسناک هم دیدهاید، کافیست به آن زنگ بزنید تا زهرهترک شوید!

137

این شماره فوریتهای شهرداری است. اگر مشکلی با کوچه و خیابان پیدا کردید، مثلاً چاه فاضلاب کوچه سرریز شد یا موش توی جوی آب پیدا شد، میتوانید با این شماره تماس بگیرید. این گوشه شهرتان مثل روز اولش تمیز و مرتب شود.

199

به جای اینکه راه بیافتید، بکوبید و تا فرودگاه بروید که شماره پرواز مسافران را بپرسید، یک زنگ بزنید به 199.

به شما میگوید که آن پرواز چقدر تأخیر دارد تا بیخودی توی فرودگاه معطل نشوید. کلاً هرگونه اطلاعاتی از هر پروازی بخواهید، 199 کمکتان میکند.

140

تا حالا چندبار شده که کد پستیتان را لازم داشته باشید و یادتان رفته باشد همراه بیاورید؟ این شماره به درد این جور وقتها میخورد. با دادن شماره تلفن، کد پستی خانهتان را به شما میدهد. علاوه بر این، اگر آدرس مناطق پستی تهران را میخواهید و میخواهید وضعیت بستههای پستیتان را پیگیری کنید، میتوانید به این شماره زنگ بزنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد