بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

نقض قانون دوم ترمودینامیک ( آیا واقعیت دارد؟!؟ )

توسط یک مخترع جوان صورت گرفت؛
تولید موتور الکتریکی با قابلیت تأمین انرژی همزمان در ایران
خبرگزاری فارس: یک مخترع جوان چهار‌محال و بختیاری موتور الکتریکی را اختراع کرده است که ضمن تأمین نیاز خود، قابلیت تأمین چند دستگاه دیگر را نیز به صورت همزمان دارد...

عباس الماسی امروز در حاشیه نخستین نمایشگاه اختراعات مجمع عالی نخبگان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه این دستگاه موتور الکتریکی و ژنراتور برق با قابلیت تولید توان مورد نیاز خود است، اظهار داشت: این دستگاه سیستمی ساده و در عین حال پیچیده دارد.
وی افزود: این دستگاه به این لحاظ ساده است که گفته می‌شود از نظر علم، بشر به آن توان نرسیده که بتواند قوانین فیزیک را نقض کند اما ما به جرأت می‌گوییم که قانون دوم ترمو دینامیک را نقض می‌کنیم.
مخترع جوان چهار‌محال و بختیاری ادامه داد: بر این اساس که این موتور نه تنها برق خود را برای توان راه‌اندازی خود تولید می‌کند بلکه به عنوان یک ژنراتور و تولید کننده برق چه برای مصارف صنعتی و چه برای مصارف کشاورزی می‌تواند برق تولید کند.
الماسی با بیان اینکه امروزه بسیاری از چاه‌های کشاورزی سوخت‌های دیزلی مصرف می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه سوخت‌های دیزلی هزینه زیادی را ایجاد می‌کنند، به فکر ساخت چنین دستگاهی افتادم.
این مخترع جوان چهار‌محال و بختیاری افزود: با این موتور چند کار را می‌توان انجام داد و در عین حال که این موتور را می‌توان به عنوان ماشین لباسشویی در نظر گرفت؛ می‌توان به عنوان تامین کننده برق ساختمان نیز از آن استفاده کرد، یعنی دو کار همزمان را با هم انجام می‌دهد.
الماسی در ارتباط با عملکرد این دستگاه، تصریح کرد: روشن کردن این دستگاه توسط یک باطری 12 ولت است. این باطری برق را به 220 ولت جریان غیر مستقیم تبدیل می‌کند و به موتور می‌دهد، موتور روشن شده ژنراتور را به‌کار می‌اندازد. ژنراتور که به‌کار افتاد وارد سیستم سوئیچینگ نرم می‌شود. پس از وارد شدن به آن تغییراتی ایجاد می‌شود و به الکتروموتور می‌رسد. وقتی الکتروموتور، برق ژنراتور را دریافت کرد، برق باطری بصورت خودکار قطع می‌شود و اجازه ورود به سیستم را نمی‌دهد و به صورت همزمان جریان به صورت ثابت قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه ایده این اختراع هشت سال پیش به ذهنم خورد، اظهار داشت: در حال حاضر برخی موتورهای خودرو بنزین و برق را همزمان مصرف می‌کند و خودروهایی هستند که با 12 باطری 12 ولت کار می‌کنند که موتور این ماشین‌ها از سیستم جریان مستقیم پیروی می‌کند و هزینه بالایی را در بر دارد در صورتی که با همان موتور و با 2 میلیون تومان جایگزین مناسبی را می‌توان در نظر گرفت.
مخترع جوان چهار‌محال و بختیاری با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح پژوهشی 8 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این هزینه‌ها به صورت شخصی انجام شده و به دلیل اینکه از نظر علمی انجام غیر ممکن است؛ تا بخواهیم اثبات کنیم زمان طولانی صرف می‌شود.
وی افزود: برای تولید این دستگاه هنوز صحبتی با کارخانجان و سازمان‌ها نشده است.
الماسی اظهار داشت: ساخت این دستگاه غیر‌قابل باور است ولی ما غیر ممکن را ممکن کردیم و ثابت کردیم که «ما می‌توانیم».
این دستگاه در اداره‌کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی به شماره دفتر ثبت 38801237 و شماره دفتر ثبت اختراع 58864 ثبت شده است. 


دوستان اژه چیزی راجع به این موضوع اطلاع دارند با ما هم در میان بگذارند ممنون میشیم


منبع:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902310424
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد